2012. szeptember 30., vasárnap

Pro és kontra

Ahogy egyre böngészgetem a gomba gyorsasággal előbukkanó közösségi oldalakat, a legkülönfélébb témájú és célú közösségekre leltem. Az általam ismert néhány hagyományosnak nevezhető oldalt követően egyre specifikusabb, egyre szűkebb témájú topikokra bukkantam. Rövid idő után már azon töprengtem, milyen is lehet ezeknek az embereknek a mindennapjaik, mennyi időt is tölthetnek a virtuális barátaik körében napi-heti-éves szinten...?
Ezek után 'a legfurcsább közösségi oldalak' listázásába is belefutottam. Ezeket elnézve nem egy, számomra egészen haszontalannak tűnő lapon jártam. A CatSter, DogSter és HamSter nevű oldalakat nem hiszem, hogy nagyon magyaráznom kellene: igen! a kis házikedvencek közösségi oldaláról van szó. De bármilyen furcsa ötlet is online profilt létrehozni egy háziállatnak, nálam mégsem ezek jártak a "furcsa lista" élén, sokkal inkább az online bár gondolata és megléte persze. Itt virtuálisan csücsülhetünk egy virtuális pub-ban, ahol virtuális sörünket szürcsölve virtuálisan merenghetünk az élet nagy kérdéseiről.
Az effajta szocializációs kezdeményezés nekem magányos tevékenységnek tűnik, mely ugyan társas interakciókat eredményez, de hiányzik belőlük a valós együttlét, az 'egy helyen - egy időben' élmény.
Szép lassan viszont arra is ráeszméltem, hogy félénk, visszahúzódó, magányosemberek mindig is voltak, mindig is lesznek. Az online tevékenységek kibővülése új esély jelenthet sokaknak. Ez nyilván nem egyenértékű a valós kapcsolatokkal, de ha a teljes elszigeteltséggel vetem össze, máris jobb színben látom az online létet...

2 megjegyzés:

  1. LÁnyok, homályosítsatok fel, hogy az adrucz nickname melyikőtöket takarja, mert nem tudom adminisztrálni. És egyvalaki mindenképp hiányzik a blogolók közül, mert eddig Kata, Katus és adrucz írt, negyedik ember nem. Kellene rendezni a dolgot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anita! Barbi voltam adrucz néven, de lecseréltem!

      Törlés