2012. november 27., kedd

Akadálymentes internet?!?- (Gergö mini interjú)

"Egyébként azt szoktam mondani, hogy ha az ember mindent megfelelő humorral kezel, akkor nem lehet azt mondani, hogy ez vagy az rossz, akár akadálymentesség területén sem. Én például megcsináltam azt, hogy egy előadáson odaszóltam az oktatónak, hogy jó lenne nagyobb betűvel írni a táblára, mert nem látom, persze akkor se láttam volna, ha a táblát betölti a betű, akkorával ír, vagy szintén egy előadáson történt, az előadó prezentációt vetített, kérdezte, hogy lehet látni a diákat, reflexből mondtam neki, hogy nem. :DDD
A tanárok is megszokják egyébként idővel, és már ők is csak mosolyognak ezeken. :)))"



Gergö diagnózisa

Gergö: Hat hónapra születtem, koraszülött voltam, és az inkubátorban eltöltött idő miatt mindkét szememről levált a retinám. A bal szememre csak fényt érzékelek, a jobbal pedig kb egy méterre látok, de csak a nagyobb tárgyak körvonalait, például arcokat, vagy más apróbb részletet igénylő dolgokat nem.

Kata: Mennyit internetezel, számítógépezel?

Gergö: Elég sokat foglalkozom informatikával egyébként, többen mondták, hogy biztos eltévedtem és a mérnökinfóra kellett volna mennem. :DDD A honlapokat én a jaws for windows képernyőolvasóval nézem és használom. Elég sok honlap van, amivel a képernyőolvasó nem működik együtt, mert egyszerűen belefagy, nem kezeli, ez általában akkor fordul elő, ha az oldal sok reklámot, mozgó elemeket, bannereket, vagy olyan részeket tartalmaznak, amelyek folyamatosan, dinamikusan frissülnek, és amelyek nincsenek feliratozva, szöveggel ellátva és például csak egy ábrára kell rákattintani.

K: Mi lenne a legnagyobb segítség neked?
G: Szerintem webböngészésnél fontos, hogy az oldal letisztult és egyszerű legyen, de emellett minden információt tartalmazzon, így jól fel lehet olvastatni a felolvasóval.

K: Felmerül a kérdés, hogy a facebook-ot, hogy tudod használni?(ott vettük fel egymással a kapcsolatot) Ott van valami akadálymentesítès?
G: A rendes facebook oldal egyáltalán nem használható vakon, semennyire, én a facebook mobilos verzióját használom firefox alól gépen is, ezt az : m.facebook.com cím beírásával lehet elérni.

K: Van még más ilyen "rugalmatlan" oldal, amit kellen de nem tudsz használni?
G:De például az OTP bank honlapja sem akadálymentes, semmit nem lehet csinálni a netbankon keresztül, sem utalni, sem egyenleget lekérdezni, stb csak ha van látó segítségem. A neptun rendszer sem akadálymentes itt miskolcon, de mivel szerkesztője vagyok a kari lapnak, ezt már jeleztem a fejlesztőknek egy ujságcikk formájában. :)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése