2012. november 21., szerda

Könnyített internetes oldalak (Filkey Kata)

A hétfői óra óta kicsit más szemmel próbálom szemlélni az internetes oldalakat.

Van- e "segítség" gomb?
Van- e akadálymentes lehetőség?
És ha akadálymentes mennyire jól használható?

Amire a témában rábukkantam a WCAAG vagyis a
Web Akadálymentesítési Szabvány.
Ez a szabvány elérhető magyarul is (W3C).
Ez a szervezet 3 szintet különbözetet meg:
"1.A legalacsonyabb az A szint, ezt mindenképpen be kell tartania egy akadálymentes honlapnak.
2. Egy magasabb szintű hozzáférhetőséget, akadálymentességet határoz meg az AA (két A) szint. Az AA szint elérése legtöbbször ajánlott, főleg közérdekű, állami, önkormányzati honlapok esetében.
A legszigorúbb az AAA szint, ennek az elérése már komoly követelményeket támaszt a honlap készítőivel és üzemeltetőivel szemben, főleg azoknak érdemes ilyen honlapot üzemeltetniük, akiknek a honlapját sok sérült, fogyatékos ember is fel fogja keresni."

Hát ez a szabvány ez az elmélet róla.
A facebook-on feltettem a kérdést, "ismernek- e az én barátaim ilyen oldalt, nem irtam ki ugyan, hogy gyógypedagógus, benfentesek kíméljenek, mert kíváncsi voltam arra is, hogy Ők miket ismernek, amelyek akadálymentesek.
Fantasztikus barátaim vannak, mert rögtön csörgött a telefonom és komment is jött, nem egy.
Többek között kaptam egy elérhetőséget, egy vak miskolci egyetemistához, aki például facebook-ot is használ. Irtam is neki, remélem válaszol és be tudok nektek számolni róla.
Amint válaszol engedélyt kérek tőle, hogy megoszthassam veletek is a tapasztalatait, meglátásait.

Ami viszont tény, hogy az összes EU-s és állami honlapnak ( hivatalok-, posták-, egyetemek- , fősiskolák honlapjai) akadálymentesnek kell lennie. A fent említett kategóriák, szabályok szerint.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése