2012. október 12., péntek

Diszkrimináció ?

"Nem is vagy ember, ha nincs facebookod!"- "regulázta" az egyik munkatársam a másikat egy éve a nyári munkahelyemen.
K.-nak természetesen azóta lett fbk-ja és az aktív felhasználok körébe is beállt.

Egy virtuális profil tehát adhat okot ma már diszkriminációra?

K.-ról miután kiderült elzárkozása mindenki furcsán nézett rá,gondolván valami nem stimmelhet vele,pedig ő csupán némi diszkréciót akart megtartani magának. Ha valakinek nincsen adatlapja az általában okkal van. Őszintén szólva csodálom azokat az embereket,akik nem reggelnek fel,hiszen a mai világ már szinte teljesen erre rendezkedett be.
Engem  személy szerint megdöbbentett amikor először láttam meg a kajás dobozon hogy lájkold a facebookon.Az első reakcióm az volt hogy elnevettem magam hogy mi ez már,majd hallottam tévében,rádióban és láttam még több megdöbbentő helyen,majd  egy kis idő után félelmetes lett számomra. Olyannyira hogy elakartam zárkózni előle azzal hogy letörlöm magam. Diszkrécióra vágytam. Végig gondoltam a dolgot és rájöttem hogy ha megtenném rengeteg információtól fosztanám meg magam,mind az ismerősök,mind az egyetemmel kapcsolatban,stb.
Így maradtam fent  és igyekeztem beállítani szigorú biztonsági beállításokat,amik alapja persze gyakran változik a piacképesség miatt.

Mikor fog jönni egy jobb "facebook"? - lásd iwiw,myvip és hasonló oldalak szisztémájában.  Egyszer minden lecseng,ez mikor fog?Fog-e egyáltalán ?

1 megjegyzés:

  1. Ha a diszkréció online életben a törlést jelenti, akkor ezen logika mentén mit jelent a nem online életben? Hogy látod ezt? Többiek hogy látják?

    VálaszTörlés