2012. december 2., vasárnap

Edmodo


Az Edmodo nevű 2010. óta működő online felület kifejezetten tanítási célzattal készült el. Az oldal alapítói Nicolas Borg és Jeff O'Hara, két chicago-i iskola technológusa, 1997. óta munkálkodott egy olyan weboldal elkészítésén, mely biztonságos felületet nyújt tanárok, diákok és szülők számára a kooperációhoz.

Ennek eredményeképpen megszületett az Edmodo, mely kinézetre igen hasonló a jól ismert Facebook dizájnhoz, és leírása szintén nagyon hajazna rá: információkat oszthatnak meg, feltölthetnek képeket, filmeket, szöveges dokumentumokat, melyek a csoporton belül bárki számára láthatók. Eddig ugye a Facebookról is beszélhettem volna, de nem!

A website-nak különlegessége abban rejlik, ahogyan a felületet kialakították. Használata praktikus, egyértelmű, kezes alkalmazás, mely nagyban megkönnyítheti és szórakoztathatóvá teheti a diákok számára is az iskolai kötelező tennivalókat. Közzétehetők a házi feladatok, az aktuális tananyagok, szorgalmik, az osztály életében bármilyen releváns esemény, eredmény, és így tovább. Hiszen ez már a 21.ik század, igenis kell egy online felület az osztálynak, igenis rakjuk fel a házikat és anyagokat, ha másért nem akkor azért, hogy megússzuk a "De tanárnő, én nem tudtam, hogy ez volt a feladat mára..." kifogásokat. Szervezhetjük itt az osztálykirándulást, színházat vagy papírgyűjtést. Természetesen nem arra célzok, hogy mindezekre ne is fordítsunk figyelmet élőben, de az amúgy is szűkös osztályfőnöki órákat pl. ezzel a felülettel jól kipótolhatjuk, hiszen az ehhez hasonló technikai és szervezési kérdéseket kitűnően lebonyolíthatjuk virtuálisan. Ezzel elérjük, hogy több időnk marad egy-egy olyan témára, mely mindenképpen személyes kontaktust, élőszót igényel (pl. beszélgetés az egészséges énkép kialakításához, társadalmi nevelés, stb.)

Az oldalhoz persze mindenki részéről regisztráció szükséges, majd csoportokat alakítva, jelszóval juthatunk egy-egy kisebb közösség tartalmaihoz. A tanítók megoszthatják a tudásanyagaikat, egyszerű alkalmat ad a kooperációra. Beengedi a szülőket is közösségbe, de passzív, amolyan látogatói státuszban. Ez annyit jelent, hogy látja a beszélgetéseket, felkerült anyagokat, de aktívan  nem vehet részt azok alakításában. A tanítóval kapcsolatba léphet természetesen, szabadon kérdezhetnek.

Ezt a célt persze bármilyen egyszerűbb weblap elkészítése, egy szimpla Fb csoport létrehozása, vagy Google alkalmazások vegyes használata is hasonlóan, jól elláthatná. Ennek ellenére azért támogatom ezt a felületet, mert az összes, számunkra fontos igénynek eleget tesz, nem kell vadászni és sakkozni hogy mit hova töltsünk, hogyan tegyük egyértelművé a tartalmakat. Fontos a dizájn, mellyel önmagában is sok diákot nyerhetünk meg. Ezen felül mivel kifejezetten oktató anyagok feltöltésére specializálódott, lényegesen egyszerűbbé teszi munkánkat. Hiszen nem akarunk órákat tölteni a szerkesztgetéssel és rendezéssel, hatékonnyá és egyszerűvé teszi a dolgunkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése