Az oktatás területe komoly változásokon megy keresztül. Nemcsak amiatt
mert a diákok "mások",mint elődeik,hanem azért mert az információs kor
digitális világa átalakítja a megértés,bevésődés,felidézés folyamatát.
A tanítás
alappillére a diákok olvasási és megértési képessége, feladattűrése. Nagyon
fontos a figyelem, a koncentráció, az érdeklődés, azaz a tanulási motiváció.
Azonban ha a tanulási motiváció változik, akkor a nehezül az oktatás, amely a
régi módszereket használja.
És itt vetődnek
fel egy pedagógus számára különböző kérdések:
- Jelenleg mi
számít nekik, érdekesnek?
- Milyen
intenzitással képesek tanulni most?
- Milyen formátumú
legyen a tananyag ?
- Hol húzódik meg
majd a határ a bevésődött ismeretanyag és a megkereshető tartalom között?
Kutatások
bizonyítják, hogy az információ elérési helyét pontosabban idézzük fel, mint
magát a tartalmat => kognitív képességek átalakulóban vannak, így a régen
kialakult súlypontok áthelyeződnek.
Változik az
általános műveltség és tudás térképe az által, ahogy a fontos/nem fontos
aspektus kialakul. Tehát a pedagógusoknak "kötelező" lépést kell tartaniuk az új generáció igényeivel azért hogy munkájuk eredményes legyen ?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése