2012. december 11., kedd

Igények az oktatásban


Az oktatás területe komoly változásokon megy keresztül. Nemcsak amiatt mert a diákok "mások",mint elődeik,hanem azért mert az információs kor digitális világa átalakítja a megértés,bevésődés,felidézés folyamatát.

A tanítás alappillére a diákok olvasási és megértési képessége, feladattűrése. Nagyon fontos a figyelem, a koncentráció, az érdeklődés, azaz a tanulási motiváció. Azonban ha a tanulási motiváció változik, akkor a nehezül az oktatás, amely a régi módszereket használja.

És itt vetődnek fel egy pedagógus számára különböző kérdések:
- Jelenleg mi számít nekik, érdekesnek?
- Milyen intenzitással képesek tanulni most?
- Milyen formátumú legyen a tananyag ?
- Hol húzódik meg majd a határ a bevésődött ismeretanyag és a megkereshető tartalom között?

Kutatások bizonyítják, hogy az információ elérési helyét pontosabban idézzük fel, mint magát a tartalmat => kognitív képességek átalakulóban vannak, így a régen kialakult súlypontok áthelyeződnek.

Változik az általános műveltség és tudás térképe az által, ahogy a fontos/nem fontos aspektus kialakul. Tehát a pedagógusoknak "kötelező" lépést kell tartaniuk az új generáció igényeivel azért hogy munkájuk eredményes legyen ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése